23-06-2016 - Reisverslag uit Wilnis, Nederland van Jan en Karlien Veldhoen - WaarBenJij.nu 23-06-2016 - Reisverslag uit Wilnis, Nederland van Jan en Karlien Veldhoen - WaarBenJij.nu

23-06-2016

Blijf op de hoogte en volg Jan en Karlien

28 Juni 2016 | Nederland, Wilnis

Zutphen-Wilnis, do. 23-06-2016 De laatste nacht in een vreemd bed. Goed geslapen, alleen geplaagd door een mug. Froukje belt over het noodweer in het westen van het land om ons te waarschuwen. Bij ons schijnt de zon. De gastvrouw serveert het ontbijt op onze kamer en we laten het ons smaken. Nog een babbel met de gastvrouw en tegen half tien zijn we op pad. We steken de brug over de Ijssel over en de ring van onze vakantie begint zich te sluiten, 37 dagen eerder staken we de Ijssel over met de pont naar Pannerden. We fietsen op de gps naar Wilnis. We fietsen over rustige landwegen door het boerenland, nu met veel weilanden met koeien en schapen tot een betonnen fietspad langs de Beekbergse beek dat we kennen van een eerder oefenrondje. De beek gaat over in het Aprldoorns kanaal en we komen bij een brug en restaurant ons bekend van een regendag tijdens ons Marskramerpad. Na Lieren fietsen we door de bossen van de Hoge Veluwe die overgaan in het weidse heidelandschap. We rijden zowat tegen het monumentale gebouw van Radio Kootwijk. Opnieuw door de bossen en dan door de landerijen, rakelings langs Kootwijkerbroek. Intussen is het betrokken en valt er regen. Het is middag en het eerste dorp waar we doorheen fietsen is Barneveld. Op het eerste terras, gezellig druk met eters en schuilende mensen, lunchen we en wachten we tot de ergste buien over zijn. We vertrekken weer droog en fietsen onverminderd door het groen van weiland, beemden en de verspreide huizen en boerderijen tot we dwars door Amersfoort fietsen. Daarna is het weer genieten van de intense kleuren en geuren van de vochtige bossen waar het zonlicht overal oplicht. Mooi en meer fietsers. We zien geen dorp maar na Lage Vuursche fietsen we richting Hollandse Rading. Het is warm en zonnig en we komen langs de Mauritshoeve, een uitspanning die we herkennen van wandelingen en fietstochtjes. We leggen aan voor een laatste drankje. In Hollandse Rading verlaten we de bossen en wachten de weilanden met poelen en drasland, door Tienhoven en langs de Loosdrechtse plassen naar Breukelen. De lucht is weer dicht getrokken en het is benauwd warm maar wij ruiken de stal. De gps wil ons nog een mooi ommetje laten makem. Wij geloven het wel en fietsen van de Portengense brug rechtstreeks naar huis. Droog en wel komen we aan. Dilene heeft lekker gekookt, de wijn staat klaar. Brian en Naomi hebben met Hannie een spandoek gemaakt met 'welkom thuis, opa en oma'. Heerlijk thuiskomen na een onvergetelijke fietstocht. Vandaag staan er 118 km. op de teller, meteen de langste fietsdag. Praag en terug hebben 2.599 km. opgeleverd! Zutphen-Wilnis, do. 23-06-2016 De laatste nacht in een vreemd bed. Goed geslapen, alleen geplaagd door een mug. Froukje belt over het noodweer in het westen van het land om ons te waarschuwen. Bij ons schijnt de zon. De gastvrouw serveert het ontbijt op onze kamer en we laten het ons smaken. Nog een babbel met de gastvrouw en tegen half tien zijn we op pad. We steken de brug over de Ijssel over en de ring van onze vakantie begint zich te sluiten, 37 dagen eerder staken we de Ijssel over met de pont naar Pannerden. We fietsen op de gps naar Wilnis. We fietsen over rustige landwegen door het boerenland, nu met veel weilanden met koeien en schapen tot een betonnen fietspad langs de Beekbergse beek dat we kennen van een eerder oefenrondje. De beek gaat over in het Aprldoorns kanaal en we komen bij een brug en restaurant ons bekend van een regendag tijdens ons Marskramerpad. Na Lieren fietsen we door de bossen van de Hoge Veluwe die overgaan in het weidse heidelandschap. We rijden zowat tegen het monumentale gebouw van Radio Kootwijk. Opnieuw door de bossen en dan door de landerijen, rakelings langs Kootwijkerbroek. Intussen is het betrokken en valt er regen. Het is middag en het eerste dorp waar we doorheen fietsen is Barneveld. Op het eerste terras, gezellig druk met eters en schuilende mensen, lunchen we en wachten we tot de ergste buien over zijn. We vertrekken weer droog en fietsen onverminderd door het groen van weiland, beemden en de verspreide huizen en boerderijen tot we dwars door Amersfoort fietsen. Daarna is het weer genieten van de intense kleuren en geuren van de vochtige bossen waar het zonlicht overal oplicht. Mooi en meer fietsers. We zien geen dorp maar na Lage Vuursche fietsen we richting Hollandse Rading. Het is warm en zonnig en we komen langs de Mauritshoeve, een uitspanning die we herkennen van wandelingen en fietstochtjes. We leggen aan voor een laatste drankje. In Hollandse Rading verlaten we de bossen en wachten de weilanden met poelen en drasland, door Tienhoven en langs de Loosdrechtse plassen naar Breukelen. De lucht is weer dicht getrokken en het is benauwd warm maar wij ruiken de stal. De gps wil ons nog een mooi ommetje laten makem. Wij geloven het wel en fietsen van de Portengense brug rechtstreeks naar huis. Droog en wel komen we aan. Dilene heeft lekker gekookt, de wijn staat klaar. Brian en Naomi hebben met Hannie een spandoek gemaakt met 'welkom thuis, opa en oma'. Heerlijk thuiskomen na een onvergetelijke fietstocht. Vandaag staan er 118 km. op de teller, meteen de langste fietsdag. Praag en terug hebben 2.599 km. opgeleverd! Zutphen-Wilnis, do. 23-06-2016 De laatste nacht in een vreemd bed. Goed geslapen, alleen geplaagd door een mug. Froukje belt over het noodweer in het westen van het land om ons te waarschuwen. Bij ons schijnt de zon. De gastvrouw serveert het ontbijt op onze kamer en we laten het ons smaken. Nog een babbel met de gastvrouw en tegen half tien zijn we op pad. We steken de brug over de Ijssel over en de ring van onze vakantie begint zich te sluiten, 37 dagen eerder staken we de Ijssel over met de pont naar Pannerden. We fietsen op de gps naar Wilnis. We fietsen over rustige landwegen door het boerenland, nu met veel weilanden met koeien en schapen tot een betonnen fietspad langs de Beekbergse beek dat we kennen van een eerder oefenrondje. De beek gaat over in het Aprldoorns kanaal en we komen bij een brug en restaurant ons bekend van een regendag tijdens ons Marskramerpad. Na Lieren fietsen we door de bossen van de Hoge Veluwe die overgaan in het weidse heidelandschap. We rijden zowat tegen het monumentale gebouw van Radio Kootwijk. Opnieuw door de bossen en dan door de landerijen, rakelings langs Kootwijkerbroek. Intussen is het betrokken en valt er regen. Het is middag en het eerste dorp waar we doorheen fietsen is Barneveld. Op het eerste terras, gezellig druk met eters en schuilende mensen, lunchen we en wachten we tot de ergste buien over zijn. We vertrekken weer droog en fietsen onverminderd door het groen van weiland, beemden en de verspreide huizen en boerderijen tot we dwars door Amersfoort fietsen. Daarna is het weer genieten van de intense kleuren en geuren van de vochtige bossen waar het zonlicht overal oplicht. Mooi en meer fietsers. We zien geen dorp maar na Lage Vuursche fietsen we richting Hollandse Rading. Het is warm en zonnig en we komen langs de Mauritshoeve, een uitspanning die we herkennen van wandelingen en fietstochtjes. We leggen aan voor een laatste drankje. In Hollandse Rading verlaten we de bossen en wachten de weilanden met poelen en drasland, door Tienhoven en langs de Loosdrechtse plassen naar Breukelen. De lucht is weer dicht getrokken en het is benauwd warm maar wij ruiken de stal. De gps wil ons nog een mooi ommetje laten makem. Wij geloven het wel en fietsen van de Portengense brug rechtstreeks naar huis. Droog en wel komen we aan. Dilene heeft lekker gekookt, de wijn staat klaar. Brian en Naomi hebben met Hannie een spandoek gemaakt met 'welkom thuis, opa en oma'. Heerlijk thuiskomen na een onvergetelijke fietstocht. Vandaag staan er 118 km. op de teller, meteen de langste fietsdag. Praag en terug hebben 2.599 km. opgeleverd!

• 29 Juni 2016 - 22:04

Monique Reuling:

Welkom thuis, ik heb genoten van jullie reisverslagen!
    Nu lekker uitrusten! Groetjes, Monique.